Kas gali susigrąžinti PVM?
PVM gali susigrąžinti asmenys, nuolat gyvenantys ne Europos Sąjungos teritorijoje, kurie Lietuvoje įsigytas prekes išsigabena iš Europos Sąjungos teritorijos (toliau – keleiviai), nesvarbu, kokios valstybės piliečiai jie yra. Tokie keleiviai parduotuvėje turi pateikti asmens pasą ar asmens identifikavimo kortelę.
Kokių prekių pirkimo PVM gali būti sugrąžintas?
Gali būti sugrąžintas visų keleivių įsigytų asmeninio naudojimo prekių pirkimo PVM, išskyrus:
1. aukso ir sidabro dirbinius, įsigytus iki 2005 m. birželio 1 d., aukso luitus, plyteles ir plokšteles, aukso monetas, brangakmenius;
maisto produktus, alkoholinius gėrimus, tabaką ir tabako gaminius;
prekes, kurios dėl savo rūšies, paskirties ar kiekio akivaizdžiai negali būti laikomos skirtomis asmeniniams (ne komercijos) tikslams;
prekes, įmontuotas į privačias transporto priemones (automobilius, laivus, lėktuvus), taip pat degalus ir tepalus;
prekes, kurias eksportuoti galima tik turint teisės aktų nustatyta tvarka išduotą licenciją;
laivus, orlaivius.
Jeigu kurios nors iš įsigytų prekių yra visiškai ar iš dalies suvartojamos Europos Sąjungos teritorijoje, už šias prekes PVM užsienio keleiviui negali būti sugrąžintas.
Per kiek laiko keleivių įsigytos prekės turi būti išgabentos iš Europos Sąjungos teritorijos?
Įsigytos prekės iš Europos Sąjungos teritorijos turi būti išgabentos ne vėliau kaip per tris mėnesius po to mėnesio, kurį įsigytos prekės. Pvz.: jei prekės įsigytos 2004-01-15, jos turi būti išgabentos iki 2004-04-30, jeigu prekės įsigytos 2004-12-30, jos turi būti išgabentos iki 2005-03-31 ir pan.
Prekių išgabenimo data nustatoma pagal muitinės spaudą PVM grąžinimo dokumentuose.
Už kokią sumą turi būti įsigyta prekių?
Prekių pirkimo PVM grąžinamas, kai vieno pirkimo metu vienas keleivis įsigyja prekių ne mažiau kaip už 200 Lt. Didžiausia prekių pirkimo suma nenustatyta.
Ar PVM gali būti grąžintas už bet kokioje parduotuvėje įsigytas prekes?
Gali būti grąžintas tik PVM užsienio keleiviams grąžinančiose parduotuvėse įsigytų prekių pirkimo PVM. Tokiose parduotuvėse prie kasos turi būti užrašas TAX FREE SHOPPING.
Parduotuvės gali savanoriškai pasirinkti, ar už jose pirktas prekes bus grąžintas PVM, todėl pirkėjai negali reikalauti grąžinti PVM iš tų parduotuvių, kurios neužsiima PVM grąžinimu.
Ką turi daryti keleivis, norėdamas susigrąžinti įsigytų prekių pirkimo PVM?
keleivis turi paprašyti pardavėjo įforminti tokius dokumentus:
PVM grąžinimo keleiviui deklaraciją ar ją atitinkantį UAB „Global Refund“ čekį;
įsigytų prekių PVM sąskaitą faktūrą. Nuo 2005-03-01 vietoje PVM sąskaitos faktūros išduodamas kasos aparato kvitas.
išvykdamas iš Europos Sąjungos teritorijos, įsigytas prekes kartu su šiais dokumentais, o taip pat asmens pasą (ar asmens identifikavimo kortelę), keleivis turi pateikti tos Europos Sąjungos valstybės narės, kurioje yra kertama Europos Sąjungos siena ir išvykstama iš Europos Sąjungos teritorijos, muitinės pareigūnui;
kai iš Europos Sąjungos išvykstama oro transportu jungiamuoju reisu:
jeigu įsigytos prekės yra laikomos keleivio rankiniame bagaže, kurį keleivis pasiima su savimi į lėktuvo saloną, įsigytas prekes kartu su nurodytais dokumentais jis turi pateikti muitinės pareigūnui toje valstybėje narėje, kuri yra paskutinė prieš išvykstant iš Europos Sąjungos teritorijos;
jeigu įsigytos prekės yra laikomos bagaže, kurio keleivis į lėktuvo saloną nesineša, įsigytas prekes kartu su nurodytais dokumentais turi būti pateiktos muitinės pareigūnui toje valstybėje narėje, kurioje šis bagažas yra atiduodamas oro uosto registracijai (baggage check in);
muitinės pareigūnas, įsitikinęs, kad prekes įsigijęs užsienio keleivis iš Europos Sąjungos išgabena visas įsigytas prekes, spaudu pažymi PVM grąžinimo užsienio keleiviui deklaraciją (ar ją atitinkantį UAB „Global Refund“ čekį.
Jeigu keleivis iš Europos Sąjungos išgabena ne visas PVM grąžinimo dokumentuose nurodytas prekes, muitinės pareigūnas šiuose dokumentuose išbraukia tas prekes, kurios nėra išgabenamos, ir gali daryti kitus reikalingus pataisymus;
muitinės pareigūno pažymėtą PVM grąžinimo užsienio keleiviui deklaraciją (ar ją atitinkantį UAB „Global Refund“ čekį kartu su pirkimą įrodančiu dokumentu (PVM sąskaita faktūra arba kasos aparato kvitu) keleivis turi grąžinti parduotuvei, iš kurios įsigijo prekes (tais atvejais, kai parduotuvė veikia per tarpininką, dokumentus keleivis turi pateikti tarpininkui);
gavusi dokumentus, parduotuvė keleiviui turi pervesti grąžinamą PVM sumą (jeigu parduotuvė veikia per tarpininką, tarpininkas gali PVM grąžinti ir grynaisiais pinigais). Iš grąžinamos sumos parduotuvė (tarpininkas) gali atskaičiuoti administravimo mokestį;
jeigu keleivis parduotuvei nusiunčia tinkamai užpildytus PVM grąžinimo dokumentus, o parduotuvė negrąžina PVM, tokiu atveju keleivis turėtų kreiptis į tą įmonę (parduotuvę).